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Sawssane Bensalah

CRM Marketing Manager, Lifecycle & Email Marketing
1 recommandation
  • Tarif indicatif
    750 €/ jour
  • Expérience8-15 ans
  • Taux de réponse100%
  • Temps de réponse1h
La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Sawssane.
Localisation et déplacement
Localisation
Genève, Suisse
En télétravail uniquement
Travaille majoritairement à distance
Vérifications

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Web developer

Compétences
Sawssane en quelques mots
With a strong background in CRM and Marketing Automation, I am a highly committed and ambitious specialist with 8 years of experience

I am passionate about developing long-term customer relationships and driving omnichannel marketing campaigns that deliver real results. As a digital enthusiast and goal-oriented team player, I love being on the field and have a creative mind that is always open to new ideas and technologies.

My experience includes expertise in CRM, Digital & Social Media Marketing, Email Production, Campaign Execution, Analysis and Reporting using various platforms such as Salesforce Marketing Cloud (SFMC), Adobe Campaign, Pardot and Click Dimension.
Expériences
  • Explora Journeys
    Global CRM manager
    VOYAGE & TOURISME
    septembre 2024 - Aujourd'hui (5 mois)
    Genève, Suisse
    Develop and execute a global CRM marketing strategy across EMEA and NOA
    markets, ensuring alignment with Explora Journeys' goals and brand values.
    • Design and optimize the global client engagement strategy at every stage of the
    customer lifecycle: conversion, retention, loyalty, and reactivation.
    • Drive partnerships to expand and grow the customer database.
    • Manage a team of 3, collaborating with 2 agencies and 1 copywriter to deliver
    impactful CRM initiatives. • Lead the development of new CRM projects, features, and reporting tools to meet
    evolving business needs and improve performance.
    • Coordinate creative materials with cross-functional teams (Brand, Digital, IT) to
    ensure seamless execution of CRM campaigns
  • Welcometothejungle
    Rédactrice
    PRESSE & MÉDIAS
    janvier 2019 - Aujourd'hui (6 ans et 2 mois)
    Paris, France
    Rédaction d'articles sur des sujets relatifs aux ressources humaines et à la vie au sein de l'entreprise
    https://www.welcometothejungle.com/fr/articles/blog-personnel-booster-carriere
    Rédaction web
  • MEILLEURTAUX PLACEMENT
    CRM MARKETING MANAGER
    BANQUE & ASSURANCES
    août 2021 - septembre 2022 (1 an et 2 mois)
    Paris, France
    Definition of the activation strategy of the customer and prospect (1M contacts)
    • Management of emailing, push notification and SMS campaigns (design and
    execution)
    • Creation of marketing automation journeys to optimize the customer experience
    • Definition of an AB test roadmap to improve campaign performance
    • Monitoring of customer satisfaction via the NPS
    • Implementation of the segmentation of the CRM database
    Salesforce
1 recommandation externe
MS

Mehdi Semlali recommande Sawssane

Mehdi SemlaliMS
09.12.2024
Sawssane est une experte incontournable en Salesforce Marketing Cloud. Grâce à sa maîtrise des outils comme Journey Builder et Email Studio, elle conçoit des campagnes CRM efficaces et innovantes. Rigoureuse, organisée et orientée résultats, elle sait transformer les enjeux marketing en succès concrets.

Je la recommande vivement pour tout projet CRM ambitieux.
Formations
  • Master en marketing management
    Kedge business school
    2016